معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

29 شهریور 1403 پنجشنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/06/24 - 09:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

Breast feeding support for all

حمایت همه جانبه تغذیه با شیر مادر برای همه

به منظور ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، سرپرست معاونت درمان از زحمات و تلاش های منیژه رحیمی، مربی ارشد کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان بهارلو با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، به هفت روز از هر سال که از ۱ آگوست شروع و تا ۷ آگوست ادامه دارد هفته جهانی شیر مادر World Breastfeeding Week گفته می‌شود. هدف اصلی این رویداد ترویج فرهنگ شیردهی و شیردهی منحصر به فرد برای حداقل شش ماه اول از زندگی نوزاد می‌باشد.

شیر مادر حاوی تمامی مواد مغذی مورد نیاز نوزاد از جمله پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که این ترکیب با توجه به نیاز نوزاد در هر مرحله از رشد، تغییر و بهترین تغذیه را برای او فراهم می کند. این مایع ارزشمند حاوی آنتی بادی ها و سلول های ایمنی است که به نوزاد کمک می کند تا در برابر بیماری ها مقاومت کند و سیستم ایمنی قوی تر داشته باشد. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری هایی مانند عفونت های دستگاه تنفسی، اسهال، آلرژی ها، چاقی و دیابت قرار دارند. از مزایای شیردهی برای مادر نیز کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های شامل سرطان پستان، سرطان تخمدان و خطر ابتلا به دیابت نوع دو و پوکی استخوان را می توان نام برد.

در همین راستا و به منظور ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، سرپرست معاونت درمان از زحمات و تلاش های  منیژه رحیمی، مربی ارشد کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان بهارلو با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل کرد.
دکتر گنجعلی خان در این نشست گفت: تغذیه با شیر مادر به عنوان بهترین تغذیه برای نوزادان شناخته شده و نقش مهمی در ارتقا سلامت نوزادان و مادران دارد که کارشناسان مامایی با ارائه آموزش های لازم به مادران باردار و شیرده، نقش بسزایی در ترویج این فرهنگ با ارزش ایفا می کنند.
مژگان اکبری، مسئول گروه مادر، نوزاد و مامایی، افسانه محمودی، کارشناس سلامت نوزادان و زهرا اسماعیلی، کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر در این نشست حضور داشتند.
مژگان اکبری ضمن قدردانی از زحمات بی دریغ منیژه رحیمی، بر اهمیت ادامه این تلاش ها در راستای ارتقا سلامت مادران و نوزادان تاکید کرد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,اخبار معاونت درمان,اخبار اداره مامایی
  • کد خبر : 277354
مژگان  اکبری
تهیه کننده

مژگان اکبری